TEME

Čarovniki laži

Čarovniki laži


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Avtor Umberto Mazzei

Ideja je posredovati le znanje, ki je potrebno, da je delavec koristen, a politično neveden. Tako je mogoče v glavah večine oblikovati vizijo sveta, ki je daleč od resnice, a jo vodi v skladu z ambicijami voditeljev. Trik služi tudi vladam, ki imajo brez volilnega frka vidnega vladajočega razreda, vendar je v demokracijah najbolj koristno, saj tam tiste, ki resnično vladajo, redko opazijo, a z zavajajočo propagando promovirajo svoje lutke na volilnih karnevalih.

21. stoletje se začne z lastništvom medijev, ki je zelo koncentrirano, in širjenjem novic zelo dobro organizirano. Obstaja mednarodni kartel, katerega politična stališča presegajo tista, ki jih opredeljujeta Washingtonski konsenz ali Nato. Njegova osnovna tehnika je privzeto lagati. Bistveni deli resnice ali zgodovinske in politične resničnosti so amputirani, tisto, kar želimo razkriti, pa je izmišljeno ali pretirano. Cilj je demonizirati ljudi ali države, prepričanja ali ideologije, ki motijo ​​potepuške ambicije.

Tipična novost stoletja je uporaba interneta za širjenje novic zunaj plakata medijev. Te informacije izkorišča naraščajoči razred, ki uporablja računalništvo. Še vedno je manjšinska, a vplivna skupina, ker je najbolj izobražen sloj delavskega razreda. Popolnejše različice resničnosti lahko najdemo na navideznih spletnih straneh, vendar tam medijski karteli in agenti marionetskih vlad manipulirajo z informacijami, zlasti v tako imenovanih družbenih omrežjih.

Razprave o medijskih standardih

Koncentracija lastništva in anonimnost delničarjev otežujeta natančno določitev gospodarskih, političnih ali konfesionalnih interesov, ki vodijo manipulacijo z informacijami, vendar način sovpadanja velikih novinarskih skupin pri opredelitvi poskusov demokratizacije informacij kot napadov na svobodo izraz, pomeni strah pred preglednostjo.

Najnovejši evropski podatki kažejo, da se koncentracija povečuje, ker kriza bolj prizadene majhne in neodvisne medije. Po navedbah El Paísa (14. 12. 2012) je od leta 2008 v Španiji izginilo 132 revij in 22 časopisov, stavki pa se je pridružilo 6.300 novinarjev. Naložbe v tisk, radio in televizijo so upadle za 45%, naložbe v internet pa za 171%.

Trenutno je na svetu več javnih primerov, povezanih s koncentracijo distribucije informacij, načini objavljanja novic in verodostojnostjo njihove vsebine. Tisti, ki pritegnejo največ pozornosti, se zgodijo v Argentini, Veliki Britaniji in ZDA. V Argentini pobuda izvira iz izvršne in zakonodajne veje oblasti, pri čemer se pred sodno vejo vrnejo. V Veliki Britaniji je prej obratno. V ZDA proces proti vojaku Bradleyju Manningu osvetljuje tveganje kršitve informacijskega monopola.


V Argentini je vlada uvedla zakon za demokratizacijo zagotavljanja informacij, ki ga je v Kongresu odobrila velika večina. Novi zakon omogoča, da ima oseba ali podjetje do 24 sistemov kabelske televizije, 10 dovoljenj za radijsko oddajanje - naj bodo to FM radio, AM ali odprta televizija - in vsebinski signal. Na zakon se je kot protiustaven pritožil Grupo Clarín, ki z 250 licencami prevladuje med argentinskimi mediji, tako da, ne da bi bil uradno stranka, opravlja vlogo politične opozicije vladi.

Clarín je trdil, da gre za zakon, ki krši ustavo pred civilnim in gospodarskim sodiščem. Vrhovno sodišče je Clarinu nato odobrilo previdnostno ugodnost, ki se je iztekla 7. decembra, vendar jo je civilno-gospodarska zbornica podaljšala, dokler ni bila izrečena obsodba, kar je odložilo uporabo zakona samo za Clarína. Drugi lastniki medijev so zakon že upoštevali. Vlada se je pritožila na vrhovno sodišče, ki je sodišču v zadevi naložilo, naj pospeši postopek. Sodišče je ubogalo in 15. decembra odločilo, da zakon ni v nasprotju z ustavo.

V Veliki Britaniji so se v 20. stoletju pojavljali škandali glede ravnanja medijev. Kljub temu se načelo "samoregulacije" uporablja kot vrlina od leta 1953. Rezultati kažejo, da to ne deluje, in Komisija pod predsedstvom sodnika Levesona je priporočila razvoj zakona, ki bi uredil njihovo ravnanje. Seznam zločinov, ki jih je zagrešil tabloidni tisk, vključuje vmešavanje elektronskih sporočil, razvrednotenje nedolžnih obtožencev, preganjanje zvezdnikov.

So pa stvari bolj poglobljene. Preiskava je odkrila sodelovanje med tiskom in političnim razredom, med skupino Murdoch in obema glavnima strankama, med policijo in časopisi. Sodnik Leveson je o klasični britanski "podcenjenosti" že razsodil o povezavah med medijskimi baroni in britanskimi politiki: "V zadnjih 35 letih je bila v tej zvezi nezdrava bližina."

Zaradi te bližine je premier David Cameron zavrnil pripravo zakona, ker bi "ogrozil svobodo tiska" in se pogovarjal, ravno z baroni medijev in vodji političnih strank, pri iskanju sporazuma, ki se izogiba urejanje lastništva in ravnanja z mediji. Cameron dobro služi skupini Murdoch, ki ima polovico tiska in televizijsko mrežo Sky. Clarinov britanski model.

Ed Miliband, vodja laburistov, je podprl priporočila sodnika Levesona in predlagal vrnitev k zakonu o deregulaciji lastništva medijev pred Thatcherjevo. Upam, da je skladno s tem, kar piše.

V ZDA primer Manning kaže dve dejstvi: skoraj popoln nadzor nad novicami in kruto ravnanje s tistimi, ki dajejo informacije o zločinih, ki so jih zagrešili vladni agenti. Tamkajšnji mediji, tako kot politiki, upoštevajo ukaze. Če želite izvedeti, kaj je povedal Manning ali njegov zagovor na predobravnavnem naroku, poiščite tuje medije; glede severnoameriške gospodarske krize, atentatov na daljavo ali drugih uradnih zločinov.

Resnice in laži na internetu

Internet narašča kot vir informacij, ker je mogoče prosto pisati. To kaže na to, da so ZDA, država, kjer so informacije najbolj koncentrirane, tam, kjer se informacije na internetu najbolj razraščajo in kjer berejo zelo lucidne analitike. Obstaja več glavnih brezplačnih strani z novicami in analizami, ki se jim glavni mediji izogibajo, na primer Informacijska klirinška hiša ali Counterpunch, da bi poimenovali znani par.

Vsak pomemben časopis ali revija ima zdaj digitalno izdajo na internetu. Tudi televizijski programi sledijo temu trendu. V španščini obstajajo zelo učinkoviti distributerji alternativnih mnenj z različnimi temami, mednarodnimi projekcijami, včasih večjezičnimi, kot so ALAI, Argenpress ali Rebelión, če naštejemo samo nekatere.

Socialna omrežja, kot sta Facebook ali Twitter, se ne uporabljajo samo za klepet s prijatelji, uporabljajo jih tudi za izražanje mnenj, ampak tam se zapleti začnejo. V njih je mogoče prevzeti lažne identitete, ki se uporabljajo za širjenje lažnih govoric in laži. Obstajajo ponarejeni profili, ki jih istočasno prikaže na stotine - ustvarili so jih roboti -, ki širijo "všečke" ali komentarje v podporo nekemu cilju ali politični osebi. Med volilno kampanjo v ZDA so bili primeri, ko so bila mesta nečemu naklonjena, nato pa je bilo ugotovljeno, da jih podpirajo neverjetna mesta, kot sta Bangkok ali Vilna. Isti trik je bil uporabljen v barvnih revolucijah proti vladam v vzhodni Evropi, tudi pri ustvarjanju lažne podpore uporom v Iranu ali v tako imenovani "arabski pomladi" za utemeljitev vojn proti Libiji in Siriji.

V Latinski Ameriki izstopa dejavnost Daniela Gabriela, strokovnjaka Cie za subverzivno uporabo družbenih omrežij v Afganistanu in Iraku, ki ga je BBG [1] najel za vodenje skupine novinarjev na Kubi, ki je pet zgodb teden. Vodja skupine je Yoani Sanchez, ki je že delal za Applied Memetics, Gabrielovo podjetje. Yoani Sanchez je Kubanka in se je emigrirala v Švico leta 2002. Vrnila se je na Kubo in leta 2007 odprla blog "Generación Y", ki je bil v kratkem času zelo mednarodno priznan. Šele leta 2008 je prejel novinarsko nagrado Ortega y Gasset; TIME jo je uvrstil med sto najvplivnejših ljudi na svetu; CNN je svoj blog uvrstil med najboljših 25; Zunanja politika jo je uvrstila med deset intelektualcev leta, mehiška revija Gatopardo pa enako. Sledilo je več nagrad in IAPA [2] jo je leta 2012 imenovala za podpredsednico Odbora za svobodo tiska za nadzor svobode tiska na Kubi. Zdaj je dopisnica časopisa El País na Kubi, ki je v Španiji prepolovila svoje osebje.

Gospa Sánchez je udarna tudi iz drugih razlogov. Kakovost njegovih idej se pokaže, ko je dejal, da Gabriel García Márquez ne bi smel biti nagrajen z Nobelovo nagrado za literaturo, ker je bil prijatelj Fidela Castra. V Le Monde Diplomatique se sprašujejo o tem, kako iz Havane voditi spletni dnevnik v 18 jezikih. Sprašujejo se tudi, kako njegov račun na Twitterju zahteva 214 tisoč sledilcev - na Kubi pa le 32 - in pravi, da z več kot 80 tisoč komunicira "s sms-om, brez dostopa do spleta". To je registracija 200 računov na dan, dejavnost, ki je zaradi težav s povezavo tam mogoča le z roboti in zunaj Kube. Številni profili v računu @yoanisanchez dejansko nimajo fotografij ali dejavnosti v omrežju.

Primer Yoanija Sancheza sem izpostavil kot očitno manipulacijo, vendar obstaja veliko drugih na svetu in v Latinski Ameriki. Zato je treba novice, ki krožijo po blogih in družbenih omrežjih, prebrati previdno. Globalno računalništvo omogoča razkrivanje resnic, obstajajo pa tudi novi triki, ki so jih izumili čarovniki laži.

- Umberto Mazzei je doktoriral iz politologije na Firenški univerzi. Je direktor Inštituta za mednarodne ekonomske odnose v Ženevi.
http://www.ventanaglobal.info

ALAI
http://alainet.org


Video: PERO MARTIĆ ZARADI TRIKA SKOČI ČEZ OKNO! (Maj 2022).